Pravda odhalená: Ako spotrebitelia vnímajú udržateľné produkty a čo môžete ako značka urobiť?
18. septembra 2023
Prevažná väčšina spotrebiteľov dnes pri rozhodovaní o kúpe uprednostňuje udržateľnosť. Čo presne však ovplyvňuje ich rozhodnutia a čo je dôležitejšie – ako môže vaša značka využiť tento posun? Začítajte sa do najnovších zistení z regionálnych aj globálnych prieskumov a zistite, ako spotrebitelia vnímajú udržateľné výrobky, akým výzvam čelia a aké kroky môže vaša značka podniknúť, aby nielen splnila, ale aj prekonala ich očakávania.
Obsah
Ako spotrebitelia vnímajú udržateľné produkty?
Nedávne prieskumy naznačujú rastúci záujem o udržateľné produkty. Existujú však určité prekážky, ktoré bránia kupujúcim vo výbere ekologickejších variánt.
1. Regionálne postoje
Podľa prieskumu Consumer Sustainability Survey z roku 2023 takmer tri štvrtiny respondentov v USA (74 %) aspoň raz za 6 mesiacov nakupovali v obchode, ktorý propaguje svoje výrobky ako udržateľné. Takmer rovnaký podiel spotrebiteľov (77 %) zvažoval alebo zmenil svoju lojalitu k udržateľným značkám.
Prieskum spoločnosti Deloitte zameraný na trh Spojeného kráľovstva odhalil tri hlavné dôvody, prečo spotrebitelia považujú výrobok za udržateľný:
biologická rozložiteľnosť (65 %),
recyklovaný alebo opätovne použitý materiál (60 %)
a zodpovedný pôvod alebo zber (56 %).
Napriek tomu je pre 52 % respondentov pri kúpe najdôležitejším faktorom životnosť. Podobne je to aj s hlavnými dôvodmi, ktoré ľuďom bránia v osvojení si udržateľnejšieho životného štýlu. Sú nimi nákladnosť, nedostatočný záujem o túto problematiku aj nedostatok informácií.
Aj z prieskumu spoločnosti EY zameraného na Nemecko vyplýva, že ak je výrobok príliš drahý alebo je ťažké rozpoznať jeho aspekt udržateľnosti, predstavuje to pre kupujúcich prekážku. Z výsledkov spoločnosti Deloitte vyplýva, že nižšie ceny (25 %), vyšší príjem (16 %) a označovanie udržateľných výrobkov (14 %) sú hlavnými dôvodmi, ktoré by respondentov motivovali k výberu udržateľnejších alternatív.
2. Globálne postoje
Správa 2023 Buying Green Report s globálnou vzorkou respondentov ukázala zvýšený záujem o udržateľnosť aj ochotu si za ňu priplatiť. 82 % ľudí by bolo ochotných zaplatiť viac za udržateľné produkty. Okrem toho si 71 % ľudí počas posledných šiestich mesiacov kúpilo výrobok na základe jeho udržateľného charakteru. 76 – 77 % respondentov z generácie Z a mileniálov uprednostňuje nákup produktov v udržateľných obaloch.
Globálny prieskum spoločnosti IBM uvádza podobné zistenia. Až 51 % respondentov sa vyjadrilo, že environmentálna udržateľnosť je pre nich v roku 2022 dôležitejšia ako pred rokom. Navyše takmer polovica spotrebiteľov si priplatila za výrobky označené ako udržateľné alebo spoločensky zodpovedné.
Čo môžete ako značka urobiť?
Na základe zistení z prieskumov existujú tri hlavné oblasti, na ktoré sa treba zamerať. Nasledujúce kroky vám môžu pomôcť osloviť spotrebiteľov, ktorí sa čoraz viac zaujímajú o udržateľnosť:
1. Komunikácia
Je veľmi dôležité poskytovať informácie, ktoré sa dajú ľahko pochopiť počas nákupného procesu – či už ide o označovanie výrobkov, výber udržateľných produktov alebo možnosti filtrovania v internetových obchodoch.
Poskytnite informácie o dopade nákupu: Keďže väčšinu globálnych spotrebiteľov by k nákupu udržateľných produktov povzbudilo viac faktov o dopade ich výberu, je pre vás signálom poskytnúť podrobnosti o tom, ako kúpa produktu pozitívne ovplyvní životné prostredie, spoločnosť alebo miestnu komunitu. Môže to tiež pomôcť odôvodniť vyššiu cenu a poskytnúť hlbšiu hodnotovú propozíciu.
Zdôraznite úsilie a referencie v oblasti udržateľnosti: Vzhľadom na vysoké percento respondentov, ktorí sa zamýšľajú nad udržateľnými značkami a nakupujú ich, by ste sa v marketingových kampaniach, vo výkladoch predajní aj na online platformách mali zamerať na jasnú komunikáciu svojich snáh o udržateľnosť.
Vytvárajte vzdelávacie kampane: Kupujúci majú problém získať dostatok informácií o udržateľnosti nielen v Spojenom kráľovstve alebo Nemecku, ale aj v celosvetovom meradle. Preto je rozumným krokom spustenie vzdelávacích kampaní, ktoré zdôrazňujú význam udržateľnosti, jej vplyv na životné prostredie a jej výhody pre spotrebiteľov.
2. Produkt
Kupujúci pri hľadaní udržateľných alternatív zohľadňujú nielen cenu, ale aj parametre výrobku vrátane recyklovateľnosti, biologickej rozložiteľnosti alebo ekologických obalov.
Vyvíjajte biologicky rozložiteľné produkty: Keďže 65 % respondentov v Spojenom kráľovstve považuje biologickú rozložiteľnosť za kľúčový faktor udržateľnosti, vyčlenenie zdrojov na výskum biodegradovateľných materiálov vhodných pre vaše výrobky a obaly je krok správnym smerom.
Rozšírte sortiment produktov: V súlade so zisteniami prieskumu spoločnosti EY v Nemecku môže vaša značka rozšíriť sortiment udržateľných produktov, aby vyhovela spotrebiteľom, ktorí uprednostňujú tento druh tovaru.
Prejdite na udržateľné obaly: Vzhľadom na výrazné preferencie respondentov z generácie Z a mileniálov musíte preskúmať súčasné obalové materiály a identifikovať oblasti, ktoré je potrebné zlepšiť. Zvážte alternatívy, ako kompostovateľné bioplasty, recyklovaný papier alebo morské riasy.
3. Cena
Aj keď je ochota platiť viac za udržateľné produkty, cena zostáva rozhodujúcim faktorom ovplyvňujúcim nákupné správanie. Je známe, že cena týchto materiálov je zvyčajne vyššia, avšak závisí aj od použitej výrobnej technológie. V spoločnosti Ecompo sa nám podarilo znížiť výrobné náklady takmer na cenu bežných plastov. Tu sú ďalšie praktické kroky, ktoré môžete podniknúť:
Vyzdvihnite hodnotu v čase: Namiesto toho, aby ste sa zameriavali len na počiatočné náklady, je potrebné komunikovať dlhodobú hodnotu a úspory, ktoré vyplývajú z nákupu odolných a udržateľných výrobkov.
Uveďte na trh prémiové série udržateľných produktov: Ak si uvedomíte, že značná časť globálnych spotrebiteľov je ochotná priplatiť si za udržateľnosť, vaša značka môže predstaviť prémiovú produktovú líniu. Tá uspokojí tých, ktorí sú ochotní zaplatiť viac. Zároveň ponúkajte štandardné výrobky pre spotrebiteľov, ktorí sa viac zameriavajú na cenu.
Ponúknite motivačné programy a zľavy: Aby ste motivovali vašu cieľovú skupinu, môžete ponúkať aj pravidelné zľavy alebo vernostné odmeny za nákup udržateľných výrobkov.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.